Öğretmenler günü

Öğretmenlerimin gününü kutlamakla kalmayıp benim de kutlandığım günün üzerinden 3 rakunyılı geçmiş. Oldu mu o kadar sahiden? Hala kendimi öğretmen göremiyorum bir türlü. Ama dün kutlandım, mesajlar telefonlar, hediyeler aldım ve mahcup oldum. Demek ki birilerine bir şeyler öğretebilmişim. Bu nasıl güzel bir his… Işimle ilgili aklımda soru işaretleri varken, bu destek nasıl iyi geldi anlatamam.

Bazen (çoğu zaman) anlamsızca kendime yüklediğim (kendime yüklendiğim) idealist ve mükemmeliyetçi yapı, beni yoruyor ve çıkmaza sokuyor. Halbuki çıkmazın bir çözüm olmadığını, dahası çözüm yollarını tıkadığını öğrenmeye çalışıyorum. Yine elimden gelenin fazlasını yapmayı, ama kendimi hırpalamamayı ve hayatta yaptığın her şeyin haaarika olamayacağını (ve olması da gerekmediğini) görmeye çalışıyorum. olacak olacak…

Tüm bunları aklımdan geçirirken destek görmek beni yeniledi, inancımı tazeledi.

Özel günleri çok sevmem aslında. Sevgililer günü, anneler günü, babalar günü, öğretmenler günü. Ama bu günün anlamı bende başka oldu. Devam etme gücü aldığım için özel hissettim. ha yarın bir gün vazgeçebilirim, bırakabilirim, yıpranmaya dayanamayabilirim ama yine de bu benim. Kendimi koşullamamayı keşfetmeye çalışıyorum.

Bir ilkokul öğretmenim vardı ki kendisine öğretmen demek ayıp olur. Yıllarca kendime ilişkin yanlış kodlar oluşturmama, kendimi yanlış ve eksik tanımlamama neden oldu. Çok açık söylüyorum, o neden oldu. Hatanın bende olmadığını, onun çok yanlış bir eğitimci olduğunu görmek ve söylemek yıllarımı aldı. Ben ona teşekkür ediyorum. Ne OLMADIĞIMI bana gösterdi. Yaptığı haksızlıkları gördüm ve güçlendim. Kardeşini kaybetmiş ve yeni bir şehre taşınmış minicik bir çocuğa şefkat göstermeyi bile beceremeyen bir insanın yanında geçirdiğim dört koca yıl benden çok şey götürdü ancak uzun vadede bana çok şey getirdi. Benim bir hatam olmadığını anlamam yıllarımı aldı.

Simdi kendime baktığımda ve yürüdüğüm yolu gördüğümde kendimden o kadar memnunum ki. Sevgisiz ve çocuk ruhumda yaralar açan bir öğretmene RAĞMEN sevgi dolu ve başarılı bir akademisyen oldum ben. Bazen kimi öğretmenler SAYESİNDE değil kimi öğretmenlere RAĞMEN bir şeyler olursunuz:)

Mutluöğretmenrakun 

Bir Cevap Yazın

